menu

Aftrap Training Warming up svcLSC1890

Nieuws Geplaatst door Dennis Betten

In het kader van Topfit Voetballen is er deze week gestart met het invoeren van de Training warming up.

Alle A, B en C spelers gaan de 2e seizoenshelft deze warming up tijdens iedere training uitvoeren.

De warming up bestaat uit 5 belangrijke elementen: kracht, lenigheid, uithoudingsvermogen, snelheid en coördinatie. Allemaal gebieden die voor een voetballer van groot belang zijn om fit en goed te worden en natuurlijk fit te blijven. Alle spelers krijgen deze warming up de komende 2 maanden aan de start van iedere training. Daarnaast is het de bedoeling dat iedere speler hem straks kent en weet hoe hij hem uit moet voeren.

We wensen jullie veel succes en vooral veel plezier met de warming up met natuurlijk veel verbetering op alle gebied!

Hieronder vind je de warming up zoals jullie die de komende tijd gaan uitvoeren:

 

 

Warming up LSC 1890 periode februari 2016/april 2016 Jeugd C/B en A

 

Oefening A

Looppas links om , Looppas rechtsom                                                                          4x

Buik Crunch                                                                                                                       10x

(omhoog, in 3 seconden terug)

 

Oefening B

Looppas aantikken pion rechterbeen voor,                                                                                4x

Looppas aantikken pion linker been voor

Rug Extensions                                                                                                                  5x                          

(aanspannen, in 3 seconden terug)

 

Oefening C

Huppelpas, armen lang en hoog, ritme en ontspanning.                                           2x

Buik Crunch                                                                                                                       10 x

(omhoog, 2 seconden vasthouden, in 3 seconden terug)

 

Oefening D

Huppelpas schuin, ritme en inzet armen                                                                     2x

Rug extensions

(aanspannen, 3 seconden vasthouden, in 3 seconden terug)                                 5x

 

Oefening E

Hakken billen, rustig bewegingstempo                                                                         2x

Buik Crunch                                                                                                                       10

(zo snel mogelijk)

 

Oefening F

Hakken billen, zo snel mogelijk                                                                                      2x

Rug Extensions                                                                                                                  5x

(snel aanspannen en ontspannen)

                              

Oefening G

Skippings, Rustige uitvoering, armen 90%,

buiging benen 90 %, iets voorover                                                                                              2x

High Jumps                                                                                                                        5x

(volledig inbuigen en maximaal strekken)

 

Oefening H

Skippings, maximaal bewegingstempo,

Techniek perfect (zie vorige)                                                                                         2x

Superstar                                                                                                                           5x

(volledig inbuigen en maximaal strekken)

 

 

 

 

Oefening I

Kruispassen, maximale torsie in de heup,                                        2x links/2x rechts

Schouders tegengesteld, rustige uitvoering

Push Up

(volledig gestrekt lichaam, armen schouderbreedte)                                              10x

 

Oefening J

Kruispassen, maximale torsie in de heup,                                        2x links/2x rechts

Schouder tegengesteld, snelle uitvoering

Leg Lunges                                                                                                                         5x

(rechts en links uitstappen en terugstappen)                                          

 

Oefening K

Steigerung, juiste looptechniek, armen 90 %, hoge knie,                                         2x

Voorvoeten en gelijkmatig versnellend tot 80%

Sprongen 2 benen voorwaarts/achterwaarts                                                            20x

Sprongen zijwaarts heen en terug                                                                               20x

 

Oefening L

Steigerung, juiste looptechniek gelijkmatig versnellend                                           1x

tot 100 %

Staan op linker en rechter been 15 seconden, na 5 seconden                               1x

met gesloten ogen

 

Oefening M

Zijwaartse aansluitpassen lang en hoog, links en rechts voor                                  1x

Zijwaartse aansluitpassen kort en laag, links en rechts voor                                    1x

Spreiden en sluiten hoog en lang                                                                                 10x

Spreiden sluiten snel en laag                                                                                         10x

 

Oefening N

Looppas links om , Looppas rechtsom                                                                          4x

Looppas aantikken pion rechterbeen voor,                                                                                4x

Looppas aantikken pion linker been voor

 

 Kijk voor voorbeelden op de volgende pagina:

http://lsc1890.nl/topfit-voetballen/

 

Algemene opmerkingen:

 

  • Deel dit artikel